Skip to content

Valga Priimetsa Kool

  • Meie kool
    • Kontakt
    • Vastuvõtu ajad
    • Söökla
    • Raamatukogu
      • RIKSWEB
    • Kooli hümn
    • Ajalugu
  • Inimesed
    • Juhtkond
    • Õpetajad
    • Tugisüsteem
    • Hoolekogu
      • Hoolekogu moodustamise kord ja töökord
    • Lastevanematele
    • ÕPILASESINDUS
      • ÕE tööplaan 2021/2022
      • Õpilasesinduse uuringud ja küsitlused
      • ÕE põhikiri
    • Parimad õpilased
    • Tunnustamine
      • AASTA ÕPETAJA
      • HEA LAPS
      • AASTA KODANIK
    • Vilistlased
      • VVG medalistid
    • Tööpakkumised
  • Õppetöö
    • Üldtööplaan
    • Koduklassid
    • Tunniplaan
    • Päevakava
    • Trimestrid ja koolivaheajad
    • Huviringid
    • Eksamite ja tasemetööde ajad
    • Konsultatsioonide ajad
    • Karjääritöö koolis
      • Karjääridokumendid ja tegevused 2018/2019
      • ARHIIV
        • Karjääridokumendid ja tegevused 2017/2018
        • Karjääridokumendid ja tegevused 2016/2017
        • Karjääridokumendid ja tegevused 2015/2016. õa
  • Dokumendid
  • Projektid
    • Koolihoone renoveerimine
    • Keelekümblus
    • TEK
      • TEK plaan 2015/2016
      • TEK 2014/2015 kokkuvõte
    • TORE
      • TORE 2019/2020
      • TORE 2018/2019
      • TORE 2017/2018
      • TORE 2016/2017
      • TORE 2015/2016
      • T.O.R.E. laager
    • KIK-i loodusprojektid
    • HEATEGEVUS
    • Kiusamisest vaba kool
    • The Learning Society (Õppiv ühiskond)
    • Lõppenud projektid
  • E-Internet
    • ePost
    • eKool
    • eKool lapsevanematele
    • VPMK digiblogi
    • Kasulikud lingid
    • Moodle
  • COVID19 info
  • ee
    • ru
  • Home
  • KIK-i loodusprojektid

KIK-i loodusprojektid

SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) Projekt „Sinasõbraks loodusega meie ümber VI“

Septembris 2020 käivitub taas SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) poolt rahastatav projekt „Sinasõbraks loodusega meie ümber VI“. Projekt „Sinasõbraks loodusega meie ümber VI“ sai SA Keskkonnainvesteeringute Keskuselt keskkonnateadlikkuse programmist õpilaste keskkonnateadlikkuse tõstmiseks ja keskkonnahariduslike 2020/2021. õppeaasta tegevuste läbiviimiseks 5179,20 eurot toetust.

Projekti „Sinasõbraks loodusega meie ümber VI peaeesmärgiks on kujundada jätkuvalt Valga Priimetsa Kooli õpilastes loodussõbralikku ja säästvat suhtumist läbi isiklikult looduses kogetud oskuste, teadmiste ja emotsioonide. Selleks on õpilastel võimalus osaleda erinevate looduskeskuste poolt pakutavates aktiivõppeprogrammides.

Oluline on ka see, et muukeelsetest peredest lapsed saavad omandada lisaks eestikeelsele sõnavarale ka teadmisi Eesti looduslikest väärtustest, nende kaitsest ja säilitamisest. Selline õppeprotsess, mis on otseselt mõjutatud loodusest saadud emotsioonidega, muudab laste väärtushinnanguid ja suhtumist meid ümbritsevasse looduskeskkonda.

Projektis osalevad kõik Valga Priimetsa Kooli õpilased koos oma klassiõpetajate /aineõpetajatega.

Projektitegevusi koordineerib Juta Vaher. Projektide tegevused kestsid septembrist 2020 kuni oktoobrini 2021.

 1a; b „Orava aastaring“

Programmi sisuks oli liikumine looduses, looduse vaatlemine, orava tegutsemisjälgede tuvastamine, orava eluviisi imiteerimine läbi aktiivtegevuste ja mängude. Orava eluviisi õpiti tundma oravale loomulikus keskkonnas. Vaadeldi välimust, uuriti toitumist, elupaika sh. pesaehitust, matkiti liikumisviisi, häälitsusi, saadi tuttavaks ohuallikatega. Läbiviidavad tegevused toetavad loodusõpetuse läbivate teemade “Keskkond ja ühiskonna jätkusuutlik areng” ja “Väärtused ja kõlblus” eesmärke ning põhimõtteid.

 2 a; b „Saame pokudega sõbraks!“.

Programmi kirjeldus:  Päeva jooksul tutvuti looduslike pokude ja muinasjutu-pokudega. Räägiti „Pokuraamatu“ tegelastest ja Edgar Valterist. Matkati metsas, vaadeldi puid ja taimi, uuriti loomade  tegutsemisjälgi. Räägiti aastaaegadest. Tutvuti koduloomadega. Programm kannab EHE kvaliteedimärgist.

 3.a; b  „Kobras“

Programmi käigus matkati kopraga seotud elupaikades. Matka jooksul vaadeldi kopra elupaiku ja tegevusjälgi, lahendati rühmatööna ülesandeid ja mängiti. Teemadeks olid kopra eluviis, pesitsemine, toitumine, vaenlased, tegevusjäljed (pesa, toitumisjäljed, tammid jm). Vaadeldi kopra nahka (topist), selgitati kopra eluviisist tulenevaid kohastumusi eluks vees: lai ja lapik saba, ujunahkadega jalad ja sugemisküünis, kopranõre vajalikkus. Matka käigus vaadeldi ka teiste loomade tegevusjälgi looduses. Arutleti kopra rollist looduses ja toiduahelas, tema suhetest inimesega.

 4.a; b „Matemaatika looduses“

Programmi eesmärgiks on:  õppimine mängu kaudu, koostöö treenimine, mõistete kinnistamine, esemete võrdlemine, kaalumine, mõõtmine, loogilise mõtlemise arendamine, arvutusoskuse arendamine.

Teemadeks: Ilmakaared, arvutamine1000 piires, tehetejärjekord,, arvust osa leidmine, kahekohalise arvu korrutamine ühekohalise arvuga, Selgrootud/selgroogsed loomad ,taimed, Aeg/ajaühikud, Mõõtühikud/mõõtmine-kaalumine, Puude lehed- viljad teadmiste kinnistamine

 5.a; b   „Ilmaõppeprogramm“

Programm algas teema ja mõõtevahendite tutvustamisega, seejärel moodustati grupid ja hakati tegelema ilmaelementide mõõtmisega. Programmi jooksul kasutati erinevaid mõõteriistu (termomeeter, anemomeeter, baromeeter, psühromeeter). Programmis oli kasutusel nii digitaalsed kui mehhaanilised mõõteriistad. Programmi ajal liiguti matkarajal (~2km), mõõtmisi teostatt erinevatest kohtades ning viidi läbi ka mõned katsed. Kogutud andmete põhjal koostati hetke ilmateade ning esitati teisele grupiliikmetele. Õpitulemuste kontrollimiseks toimus programmi lõpus teemakohane liikumismäng.

 6.a; b „Vapramäe programm“        

Programmi jooksul toimus õpperetk, kus õpiti tundma metsarindeid, määrama kooslust, uuriti taimi erinevates kooslustes ning tehti praktiliselt läbi puude kõrguse ja ümbermõõdu mõõtmine.

 7a; b  „Majandus-taastuvenergia“

Selgitati õpilastele taastuvate energiaallikate olemust läbi praktiliste tööde, suunates õpilasi säästvamale tarbimisele ning selgitati selle olemust ja tähtsust. Viidi läbi praktilised tööd tuule-, päikese- ja hüdroenergia kasutamise kohta.

8 a; b „Orienteerumine maastikul“

Õppeprogramm „Orienteerumine maastikul“ õpetas lugema kaarti ja kaardi abil looduses liikuma, erinevate pinnavormide eristamist. Programmi jooksul viidi läbi praktiline õpperetk „Orienteerumine maastikul“. Programm kinnitas kooliprogrammiga õpitut. Korrati ja kinnistati mõisteid: kompass, ilmakaared, plaan, kaart, leppemärgid, legend, mõõtkava, pinnavormid vastavalt vanuseastmele.

9 a; b  „Seljakotiprogramm“

Seljakotiprogrammi kõige olulisemaks osaks oli 20 matkakotti, mis oli komplekteeritud loodusõppeks vajalike vahendite ja määrajatega. Seljakotid sisaldasid ka Elva puhkepiirkonna kaitsealade skeeme koos loodusõppemarsruutidega. Programmis osalejad said kaasa vahendid loodusõppeks ja õpperadade kaardid. Matka marsruudid olid koostatud matka jooksul läbitavate punktidena, mille juures tuli lahendada ülesanded. Õpetati lugema kaarti ja kaardi abil looduses liikumist, erinevate loodusmärkide jälgimist, looduses mõõtmiste teostamist.

Lõppenud projektid

Kontakt

Vabaduse 13, 68204 Valga
+372 766 3852
post@vpmk.edu.ee

Tervist Edendav Kool Liikuma kutsuv kool TORE Kiusamisest vabaks!
Keelekümblusprogramm Digipööre HARNO
  • Facebook

Copyright © 2022 Valga Priimetsa Kool.

Theme: Oceanly by ScriptsTown