24.–25. aprillil toimus Valga Priimetsa Koolis ühine õpilasvahetusprojekt T.O.R.E.
Projektis osalesid viie Eesti kooli esindajad: Tartu Veeriku Kool, Maardu Gümnaasium, Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium, Tallinna Pae Gümnaasium ja Tallinna Humanitaargümnaasium.
Projekti peamine eesmärk oli vastu võtta õpilasi teistest koolidest, et nad saaksid koos meie õpilastega veeta ühe koolipäeva: osaleda tundides, suhelda ning pärast tunde osaleda koostöömängudes. Kuna enamik osalejaid elas Valgast kaugel ja neil oli keeruline hommikul kohale jõuda, otsustati kokku saada juba eelmisel õhtul, et tutvuda ja koos mängida.
Nii juhtuski, et juba neljapäeva õhtul tervitas T.O.R.E. elevant osa külalistest raudteejaamas. Õnnelikul kombel toimus samal õhtul ka koreograaf Igor Lideri kontsert – tema on koreograaf, kes seadis Eesti Eurovisiooni osaleja Tõnis Kiige (Tomi Cash) tantsu. Kõik olid rõõmuga nõus kontserti külastama.
Pärast kontserti jalutati Läti piiri äärde, sõideti piirikiikedel ja suheldi. Seal liitus meiega ka Nadežda Seliverstova – inimene, kelle eestvedamisel liitus meie kool (tollane Valga Vene Gümnaasium) 2001. aastal esimese venekeelse koolina Eestis noorteliikumisega T.O.R.E.
Pärast jalutuskäiku naasti kooli, mängiti tutvumismänge, suheldi ja valmistuti järgmiseks päevaks.
Hommikul, pärast hommikusööki, jaotati õpilased klassidesse ja nad õppisid koos meie kooli õpilastega. Õpetajatel oli võimalus tunde külastada.
Pärast tunde osalesid külalised koostöömängudes – mängudes ja võistlustes, kus kogu meeskond pidi tegutsema ühiselt.
Lõpuringil tehti kokkuvõtted ja lepiti kokku edasises koostöös. Nüüd ootavad Valga Priimetsa kooli T.O.R.E. liikumise liikmed kutset järgmisele projektile mõnda kooli, kes seekord meil külas käis.
Meie kool jättis külalistele väga meeldiva mulje. Neid vaimustas koolimaja ainulaadne arhitektuur, avatud ruumid, koolihoov ja isegi koolisöökla. Tunde külastanud õpetajad tõstsid esile sõbraliku kollektiivi, meie õpilaste viisakuse (esimesena tervitati!), õpetajate emotsionaalsuse ja professionaalsuse. Õpilased kiitsid samuti õpetajaid ja meie õpilasi: neid võeti sõbralikult vastu, aidati, jagati vahendeid ja anti istekohti ära.
Veeriku Kooli õpetajad märkisid, et saades osaleda vene keele tunnis, kogesid nad ise keelebarjääri raskusi – see pani neid mõistma, kui keeruline on Ukraina õpilastel õppida eesti keeles.
Üldine suhtlemisõhkkond oli väga positiivne. Oli rõõm näha, kuidas eesti- ja venekeelsed õpilased soovisid omavahel suhelda. Mõnel õnnestus see paremini, mõnel takistas keelebarjäär, mõni püüdis suhelda inglise keeles – aga kõige olulisem oli, et kõik tahtsid suhelda. Ja see ongi meie projekti suurim väärtus – koostöö, suhtlemine ja ühistegevus.
Tänan südamest kooli juhtkonda ja oma kolleege abi eest projekti korraldamisel ja läbiviimisel.
Südamlik tänu minu meeskonnale:
Kristina-Maria Dragoš,
Varvara Kopytnik,
Arina Kutsebina,
Darja Tkatšenko,
Viktoria Žukova,
Daniils Sõsojevs,
Jaromir Miller
ning samuti Varvara Sliusartšuk ja Valeria Dmitrišina.
Valga Priimetsa Kooli T.O.R.E. juhendaja
Jelena Nilendere